Wednesday, December 23, 2009

kau golongan apa?


Kawan kepada kawan aku kata, hidup ini, spesifiknya lagi hidup dalam mencari cinta ini, spesifiknya lagi, mencari cinta manusia seperti kau dan aku ini, kita yang bergelar manusia ini sebenarnya hanya ada dua pilihan : mempermainkan orang atau dipermainkan orang. Ini kawan kepada kawan aku kata..

Apa pendapat kau?

Entahlah. Apa pun pendapat kau, kau boleh simpan sendiri dalam kepala atau kalau kau ada diari, kau boleh peram sendiri, atau kalau kau ada kawan-kawan yang sejiwa dengan kau, suka berbicara mengenai kehidupan, maka kau boleh pula dengan tiba-tibanya menyatakan pendapat kau mengenai perkara ini tanpa diminta dan disuruh. Dan! jangan salahkan aku kalau dengan tiba-tibanya juga dia kata kau gila atau mungkin kau dikarate disitu juga kerana dia amat tidak bersetuju dengan apa juga pendapat yang kau utarakan itu. Eheks!!

Walaupun agak tidak adil, tapi sekurang-kurangnya buat masa ini (mungkin) aku bersetuju dengan apa yang dipendapatkan oleh kawan kepada kawan aku ini. Entah! Mungkin sebab aku berpegang kepada kata-kata ini : Jika ada langkah pertama, maka akan ada langkah yang seterusnya! atau pendek kata : setiap sesuatu itu perlu ada matlamatnya!

*Golongan ketiga ialah mereka yang saling ikhlas untuk melengkapi.


No comments:

Post a Comment