Friday, February 5, 2010

Syntax error

Azhar mahu membeli kasut RM97. Tapi, dia xda duit lngsung. So, dia pinjam RM50 daripada abang dan RM50 daripada emak. Jadi, total hutang RM100. Baki duit selepas membeli kasut = rm3. So, azhar pulangkan RM1 kepada emak, RM1 kepada abang dan baki RM1 lagi dia simpan.. Sekarang, hutang azhar kepada emak RM49 dan kepada abang RM49. Persoalannya :: Apabila ditambah hutang azhar kepada emak dan abang iaitu RM49 + RM49, jumlahnya ialah RM98. RM98 + RM1 yang Azhar simpan = RM99. Jadi, mana lagi RM1??


Teka-teki kak Jim yang memeningkan kepala. Masa aku sibuk, masa itulah dia suka bagi teka-teki. Banyak. Kadang-kadang aku terdelete tanpa sempat membaca teka-teki yang dia kirim melalui sms. Haha. Tapi, teka-teki yang dia bagi tu amat berguna sekarang. haha

1 comment:

  1. aku pernah dapat teka teki ni..tp sampai skang aku xbleh setelkn..maklum le, aku kn TAK suka maths! haha..alasan baek punya! :P

    ReplyDelete