Sunday, January 2, 2011

Sahabat : belajarlah mendengar..

Sudah!. Berhenti dari berkata "biasalah, semua benda ada permulaannya". Itu klise. dan benda2 yang klise ini amat membosankan! Noktah.
Benar. Setiap perkara perlu ada permulaannya, tiada ruang dalam kepala otak aku yang masih waras ini untuk menidakkan hakikat ini. Malah, aku percaya, jika aku tidak berani mengambil langkah permulaan itu, maka aku tidak akan ke mana-mana. Masih di situ. Membazirkan otak dan nafas yg Allah bagi free ini sewenang-wenangnya.
OK. Aku mengaku dengan sesungguhnya bahawa "kau betul". Sudah, cukup. Sekarang, pergilah kau menyebarkan kata-kata itu kepada orang lain. Tapi ingat satu perkara, "jangan sesekali memberi nasihat kepada mereka yang tidak perlukan nasihat".
Kau tahu apa yang membezakan kau dengan dinding? Tahu kenapa kadang-kadang aku lebih suka berbicara dengan dinding yang mati itu? Sebab, sekurang-kurangnya dinding itu membenarkan aku bercakap. Menyebabkan aku rasa didengari. Kau tidak tahu! Sebab kau tidak pernah cuba untuk mengetahui rasa itu. Rasa muak! Muak mendengar kau bercakap!
P/s : Sahabat, belajarlah mendengar..

No comments:

Post a Comment