Sunday, September 4, 2016

Bestfriend

Bab 1

Ini cerita kawan kepada kawan kepada kawan aku.

"Aku selalu menghadapi masalah yang sama. Katanya tiba-tiba pada pagi yang indah. Ketika aku masih mamai dari tidur dan tidak dapat mencerna maksudnya. Dengan mata yang masih sepet, aku cuba menumpukan perhatian. Dulu, masa di sekolah, aku ada seorang kawan baik, lelaki.. memang kamcenglah!. OK. Wajahnya aku sudah nampak dua. Aku kawan dengan dia pun sebab, budak tu mahu mengurat kawan aku. Kiranya aku ni posmen laa... Kemudian, xtahu tiba-tiba dia kata dia suka kat aku. Depan kawan-kawan aku pulak tu!. Memang malu la masa tu. Aku gelak.. Walaupun wajahnya aku nampak dua, tapi otakku masih mampu memberi respon dengan bertanya, kenapa kau gelak?? Dah tu, kau nak suruh aku buat apa?? Aiseh kau ni... malu la kalau aku kata aku pun suka kat dia. Depan public pulak tu! Logik! fikirku. Tapi, kurang bijak.  So, apa jadi lepas tu?  Kataku.  Walau giginya sudah hilang dari radar mataku.  Esoknya, dia tak tegur aku langsung... sampailah sekarang.. dan mataku telah selamat tertutup rapat dan bulan bintang pun menjelma menghiasi mimpi.

No comments:

Post a Comment