Sunday, November 22, 2009

Moving Out!!!



Yah!! Aku akan berpindah!. Apa yang aku rasa?. Erm.. Sedikit sedih, sunyi dan kacau bilau! Eheks!! Kau nampak longgokan barang dalam gambar tu?. Separuh daripadanya, milik aku. Adehh. Ngeri aku melihat, apatah lagi membayangkan aku mengangkat semuanya ke tempat baru! Kau sah-sah x boleh tolong aku! Jadi, lupakan! dan berhenti daripada membayangkan sesuatu yang tidak best untuk dibayangkan!. STOP! Eheks!!!

Sedar x sedar, sudah 3 tahun lebih aku bergelar warga kampus dan semakin hampir untuk menamatkan gelaran itu. WARGA KAMPUS SEJAHTERA. Sangat manis gelaran ini. Kehidupan kampus yang banyak mengajar aku erti hidup. Sungguh! Kalau aku tidak melangkah ke sini dahulu, aku mungkin masih menumpang dengan keputusan orang, masih takut untuk berlari sendirian, dan mungkin juga! aku tidak mampu untuk membayangkan apa itu kesusahan sekalipun!! Masih seperti kanak2 yang hanya pandai bermain dan dipanggil apabila makan dan kembali lagi bermain!! Eheks!!

Kenapa aku berasa sungguh sedih pagi ini?!!! Haizzzz!!! ok2!! Aku faham! Setiap yang bermula, pasti akan berakhir!! sebab! inilah hakikat insan!! Aku akan ingat sampai mati! Sudah mati pun, aku akan ingat! InsyaAllah...

Kepada kawan2 sekampus, entah bila kita akan berjumpa lagi. Bulan depan?. Tahun depan?. Dekad depan?. Mellinium depan?. Huhu. Kita tidak boleh menolak hakikat perpisahan, tapi kita masih boleh menyimpan kenangan kan? kan?. Eheks!! Jadi, kalau aku kau anggap 'sesiapa' atau pernah kau anggap 'sesiapa' dalam hidup kau, percayalah!! Selagi bumi yang bulat ini berputar, selagi itulah!! Kau tetap dalam hatiku. InsyaAllah...Nanti, kalau aku sudah kawin (kalau aku kahwin laa), aku akan ceritakan kisah kita kepada anak-anak aku (kalau aku ada anak laa). Eheks!!

Sekian, ukhuah fillah, abadan abada. Mari sama-sama menghayati lagu ini kawan2! Hehehe

Kawan - UNIC

Kawan bertahun kita bersama
Bagai semalam baru bersua
Kawan dihadapan oh! Indahnya
Kita bersama berkelana

Namun kita jauh di dunia sendiri
Bekalan sendiri(semangat sendiri) Impian sendiri
Meski pun jauh namun kita tetap bersama
Dek ruang yang memisahkan kita

Kawan hidup ini umpama langit yang tidak selalu cerah
Kawan hidup ini umpama awan yang tidak selalu putih
Ingatlah! bintang-bintang di langit takkan terus berkelipan
Pelangi yang indah Pasti akan hilang

Kawan jangan biarkan dirimu
Seperti rama-rama
Cantik namun akhirnya menjadi perhiasan di dinding
Kawan jangan biarkan dirimu
Umpama lipan dan kala
Berbisa namun akhirnya menjadi perhiasan di meja tulis

Oh! Kawan jadilah seperti si matahari
Membakar diri demi insan sejagat
Oh! Kawan jadilah seperti bulan purnama
Menerangi malam yang gelap gelita
Menunjukkan jalan demi ummat semesta

No comments:

Post a Comment