Saturday, November 21, 2009

Dia membunuh lagi!!

Whoaa!! Macam-macam perfume dan kosmetik yang ada di pasaran sekarang kan? Tentu kau sendiri boleh senaraikan jenama-jenama perfume dan kosmetik yang ada. Semacam menjadi trend sekarang. Kalau keluar, mesti pakai perfume dan kosmetik! Kira, dua benda ni sudah jadi benda wajib sekarang la kannn... kira, macam kita boleh kata kpd adik kita, kalau x pakai tudung, dosa! Kalau x pakai perfume dan kosmetik, malapetaka!! eheks!! Tapi, aku bukanlah penggemar kedua-dua benda itu yah! Sekurang-kurangnya sekarang belum lagi. Eheks!!!

Kenapa tiba-tiba aku terfikir menulis tentang dua benda alah ni?!! Oh!! Ya! Baru aku ingat!! Tadi, semasa aku melepak di Kosmo!, aku terbaca cerita tentang lemak manusia yang dijadikan sebagai bahan kosmetik di Eropah! Aiyark!! Lagi menyedihkan apabila, di sebalik penghasilan produk ini, terdapat 60 orang nyawa yang melayang! Tentunya secara paksa! Mereka dibunuh!! Mereka itu ialah penduduk tempatan Peru. Dibunuh, dan diambil lemak mereka, kemudian diproses sehingga menjadi kosmetik yang kau gunakan sekarang ni. Aiyark!!! ok2!! Aku faham. Kau punya produk yang halal kan?. Ada cop halal dari JAKIM kan? kan? Eheks!!

Kawasan pembunuhan!!

Menurut Kosmo!, mangsa yang kebanyakannya Orang Asli dan peladang diperdayakan dengan ditawarkan kerja sebelum dibunuh. Ciss!! Penipu! Pembunuh!! Kejam! Binatang!! Kata seluruh keluarga mangsa. Eheks!!!


Perfume : The story of a murderer

Semasa membaca kisah ini, tiba-tiba aku teringat filem Perfume : The story of a murderer. Lebih kurang macam inilah kisahnya. Tapi, dalam filem ini, pembunuh ini yang menjadi watak utama. Ciss!! Watak pembunuh dalam filem ini (aku sudah lupa namanya, dan malas pula menggoogle untuk mencari!) merupakan seorang yang sangat sensitif deria baunya sejak dilahirkan!. Namun, lahir sebagai seorang yang kurang kasih sayang!. Bermulanya kerjayanya sebagai pembunuh apabila dia terbunuh seorang perempuan dan pada masa inilah kerjayanya sebagai seorang perfumer bermula. Kalau aku tidak silap laaa... sebab, aku menonton filem ini berabad dulu. Eheks!!!

Pendek kata, dia telah berjaya menghasilkan formula untuk menghasilkan perfume yang akan dapat menjadikan orang berkasih sayang, namun untuk itu, dia perlu membunuh beberapa orang gadis yang masih dara untuk mendapatkan (apa ntah?). Kalau bahasa sainsnya, mungkin sel dagu wanita yang dibunuhnya. Sekali lagi, kalau ingin mendapatkan kesahihan dan kalau kau rajin, kau bolehlah membuat review sendiri. Dan, akhirnya, untuk melengkapkan perfume yang dihasilkannya dengan gabungan sel dagu beberapa orang ( ke berapa puluh orang?) wanita, dia perlu pula membunuh wanita yang dia cintai untuk menjadikan perfumenya sempurna!!

Dia membunuh lagi! Kali ini wanita pertama yang dicintainya!! Eheks!!!

No comments:

Post a Comment