Saturday, December 5, 2009

Agak bengang!


OK! Kau pernah melawat Portal rasmi Suruhanjaya Perkhidmatan Pelajaran?. Mesti pernah kan?. kan?. Kecuali! Kalau kau memang spesis tingkap yang tidak suka baca noticeboard masa sekolah dulu!! ekekeke. Al kisahnya, aku pun sama sebenarnya. Sangat malas memalingkan muka dan menghabiskan masa (kononnya) dan membedirikan diri (biasanya kalau mahu melihat info, kita kena berdirikan? sebab sepanjang aku hidup ni, rasanya tidak ada lagi noticeboard yang dibuat membuatkan kita boleh duduk bersantai atau sambil baring2 atas katil, sambil makan kacang atau tom yam!! ) semasa membaca info-info yang kadang-kadang ditampal dari 2 mellinium lepas lagi!!

OK! Kenapa aku menjadi rajin melawat Portal ini?. Ada laaa... rahsia! Eheks!! Tapi! kalau kau mahu tahu, kau pergilah melawat Portal ini dengan hati yang terbuka dan riang gembira. Dan kalau kau jenis tingkap seperti yang telah diterangkan di atas, maka buanglah rasa malas itu dik!! Rajin2kan dirimu! eheks!!

Sudah?. Kau sudah buka Portal SPP tu?. Apa yang kau jumpa?. Memang! Kalau mahu membuka aplikasi lain contohnya Log Masuk akaun, Daftar Permohonan Baru, Semakan Status Online, dan Informasi dalam Portal SPP tu, kita perlu guna Ie (internet explorer) untuk memaparkan data yang ada. Adoi laaa... kenapalah perlu ada birokrasi yang sebegini? Dalam alam maya pun ada ka?? Ayoyo.. Sudahlah Ie ni lembap macam siput sesat!! Melongo la aku menunggu loading (kononnya), setelah beberapa ketika, kau tahu aku jumpa apa? Kau mahu tahu? Mahu?. x boleh laa.. Rahsia! Mahu tahu? kau pergilah buka sendiri aplikasi-aplikasi yang ada tu dengan hati yang senang, riang dan gembira menggunakan Ie yang mungkin sudah berzaman kau tinggalkan atau sudah kau padam dari senarai software kau. Amat malang lah kalau begitu! Sebab! Kau masih tinggal di tanah yang masih mengamalkan birokrasi2 yang tidak bertempat ini!. ekekeke

Tajuk entri ini sepatutnya "aku amat bengang!"

* Sekali pandang, macam Portal SPP pula page aku ni. kan? Dua kali pandang, macam hantu Portal SPP pun ada! eheks!

No comments:

Post a Comment