Wednesday, January 5, 2011

Siapa kata jadi cikgu tu senang??

Sudah 3 hari bekerja. Masuk ke kelas untuk relief kelas. Relief sahaja. Sebab, aku dan rakan-rakan guru yang baru melapor diri pada 22 november lalu belum mendapat jadual mengajar lagi. Best?. Tidak. Malah sangat menyusahkan sebab kami berpotensi untuk masuk ke semua kelas. Sudah nama pun jadi guru relief... Kalau sudah ada jadual sendiri, kurang sikitlah masa untuk kerja "membuang masa" di kelas. Dan, kurang sikit rasa sakit hati dan sakit tekak kalau tiba-tiba diarahkan untuk menjaga kelas hujung. Macam tadi.
Aku masuk kelas G, terpaksa. Sebab, itu kelas aku. To be accurate, kelas sementara aku. Maknanya, aku menjadi guru kelas mereka. Haduh! Sakit jiwa raga. Pening kepala tahap intoxicated!. Itulah kelas hujung yang paling huduh perangainya sepanjang 3 hari aku di sini. Kenapalah aku jadi guru kelas G tu... dugaan betul. Lagi dugaan kalau tiba-tiba aku diarahkan untuk mengajar kelas itu. Naudzubillah... (jahat x jahat aku ni?). Eheks!
Siapa kata jadi cikgu tu senang??

No comments:

Post a Comment