Friday, November 20, 2009

2012


Menonton filem 2012 hari ini setelah semalaman men'download'! Sakit hati sebab tidak dapat melihat kesudahan cerita ini! sebabnya? bahagian II dan III filem ini tidak dapat dimainkan dari mana-mana player yang aku ada! Memang lahanat betullah!! Format file ialah .mkv dan aku tahu codec yang sesuai ialah Matroska dan! aku yakin aku sudah meng'install' software ni. Bahagian I filem ini (peng'upload telah membahagi2kan filem ini untuk memudahkan kerja meng'upload' dan men'download'. Rasanya...). Sambung balik, (eheks!) Jadi, bahagian I cerita ni, OK ja aku tengok, tapi bila aku buka bahagian II, GOM kata, you don't have necessary codec to play!! x faham betul!!! kalau betul, kenapa part I aku boleh habiskan dengan jayanya??. Cisss!! Malaslah aku menyelongkar seluruh isi internet ini semata-mata kerana ingin mencari codec yang sesuai kononnya untuk format .mkv. Biarlah!! (Kata-kata pasrah). Eheks!!

Kalau kawan aku merangkap kawan baik aku membaca entri ini, aku jamin dia akan ketawa guling-guling sampai masuk bawah katil!. Sebab katanya, dia akan tengok nanti, ada orang belanja. Aku pula sempat berlagak tadi, aku kata, aku x perlu bayar sesen pun utk tgok cerita ini. Malah boleh baring-baring atas tilam sambil membalas komen2 kawan di Fesbuk, sambil makan2 nasi cafe harapan dan dapat pula bergosip dengan kawan2 thru YM. Whoaa!! Jadi, aku dapat bayangkan kalau dia membaca ketidakhabisan aku menonton filem ini atas alasan yang terlampaulah tidak logik dan sangat menyakitkan hati ini, dia pasti akan terus ketawa sambil tekan2 perut walau kepalanya disondol dengan penyapu sekalipun! Dan aku tahu dengan sesungguhnya, dia tidak bersalah kalau dia berkeputusan untuk ketawa sampai ke millenium depan sekalipun!! Eheks!!

OK! Setakat yang aku sempat tengok tadi, seperti biasa, filem2 orang putih ini amat superb dari segi kesan bunyi, ilustrasi (apa lagi yah??). Aku bukan orang filem. Jadi, aku tidak boleh menhuraikan panjang lebar tentang fizikal filem ini. Tapi, secara separuhnya, filem ini memang menarik. Filem ini juga dikaitkan dengan gambaran kiamat. Hurm... aku terfikir pula, kalaulah begini keadaannya, jadi siapakah yang bertuah menjadi watak utama dalam filem ini yah?? Seperti yang terdapat dalam filem ini, watak utamanya merupakan sebuah keluarga yang berjaya melepaskan diri dari tenggelam sama dalam runtuhan yang berlaku. Berjaya melarikan diri dari kiamat. Hik3.

Jadi macammana? Apa yang aku perlu buat untuk kedua-dua file yang corrupt nih?! Kalau boleh dipegang dan digenggam file ini, sudah lama aku buang dalam tong sampah dan minta bantuan kamen rider untuk hantar sisa buangan ke angkasa lepas!!! Huuh!!

Pendapat kau?

No comments:

Post a Comment