Thursday, November 26, 2009

Esok raya!!!

Yah!! Esok raya!! (sambil cuba menghayati alunan takbir raya yang baru aku muat turun dan terus mainkan di laptop aku yang sudah usang ni. eheks!!). Aku sebenarnya baru terjumpa satu laman web (org melayu) yang menyediakan banyak movie dan mp3 yang boleh didownload secara free dan sangat mudah!! whoaaa!! Kau mahu tahu??. Boleh!! Tapi tunggu sampai mellinium depan! ekekeke - iklan~

Esok raya!! hehe. Apa perasaan kau? Haha! Mungkin kau sedang bergembira di rumah sekarang ni. Mengisi ketupat, memasak rendang, mengacau dodol.. kan? kan?. Aku pula sibuk di depan laptop aku yang usang ini meneka apa yang kau sedang buat pada malam raya ini. Jadi, pendapat kau, apa perasaan aku sekarang? Eheks!!

Yah!! Aku di sini, di depan laptop aku yang usang ini, menulis, mendengar takbir, mendownload movie yang akan ditonton esok selepas mengerjakan solat sunat hari raya aidiladha! Huhu. Aku bukan seperti kau yang berada di rumah dan menyambut hari raya bersama keluarga, jadi tidak ada istilah berkunjung dan dikunjungi dalam diari hari raya aku esok dan! apa yang pasti, tidak ada istilah mengacau dodol, memasak rendang dan merebus ketupat dalam diari raya aku malam ini!. Seperti tadi, aku hanya duduk menghadap laptop dan sekali sekala menjenguk tingkap sebab tumpuan diganggu oleh angin sepoi2 yang meniup langsir bilik dan menutup laptop aku yang usang ini. Eheks!!

Kau yang beraya bersama keluarga, selamat hari raya aidiladha!!!
Kau yang beraya tanpa keluarga, selamat hari raya aidiladha dan jangan bersedih!
Kau yang beraya bersama aku, jom tengok movie lepas solat sunat esok!!! hahaha!!

Selamat hari raya semua...



4 comments:

  1. aku tau
    cuba ni
    www.syok.org
    org melayu gak

    ReplyDelete
  2. waa... thanks ikram!! hehe.. akan diusahakan untuk dilawati. hehehe..

    ReplyDelete
  3. amacam dah sedut semua cerita2 dlm syok tu

    ReplyDelete